Que aquest país és diferent, es evident. Podríem trobar nombrosos exemples que així ho demostren. Un d'ells el trobem a les carreteres. Quantes vegades viatjant hem vist, en una zona d'obres, un paleta donant pas alternatiu amb un Stop entre les mans?
És incomprensible que en un país on es gasten tant milions en campanyes de prevenció d'accidents de trànsit, on pressionem als conductors fins a les darreres opcions per baixar la sinistralitat, on s'estan fent veritables esforços per garantir la seguretat dels conductors a les carreteres catalanes, es deixi el control de trànsit en mans inexpertes.
És evident que parlem de zones que, puntualment, tenen incidències. Tant evident com que donat que són incidències puntuals cal per a elles una atenció especial. Deixar el control de pas i la gestió del punt conflictiu en mans del primer paleta que es posi a tiro no és la millor manera de cercar la seguretat dels conductors. Més quan la normativa de senyalització d'obres espanyola no respon a les necessitats reals de seguretat. Som l'únic país d'Europa que deixa aquestes circumstàncies en mans d'obrers de la construcció. Som l'únic país d'Europa que no hem actualitzat la normativa de senyalització d'obres en carretera.
Estic d'acord en que impulsem totes les mesures necessàries per reduir les morts a les carreteres però cal, urgentment, que l'administració s'apliqui el cuento, faci autoanàlisi i es posi mans a la feina a millorar aquells aspectes que li són propis i que també tenen a veure amb les morts a les carreteres.
Són els que van més endarrerits.
És incomprensible que en un país on es gasten tant milions en campanyes de prevenció d'accidents de trànsit, on pressionem als conductors fins a les darreres opcions per baixar la sinistralitat, on s'estan fent veritables esforços per garantir la seguretat dels conductors a les carreteres catalanes, es deixi el control de trànsit en mans inexpertes.
És evident que parlem de zones que, puntualment, tenen incidències. Tant evident com que donat que són incidències puntuals cal per a elles una atenció especial. Deixar el control de pas i la gestió del punt conflictiu en mans del primer paleta que es posi a tiro no és la millor manera de cercar la seguretat dels conductors. Més quan la normativa de senyalització d'obres espanyola no respon a les necessitats reals de seguretat. Som l'únic país d'Europa que deixa aquestes circumstàncies en mans d'obrers de la construcció. Som l'únic país d'Europa que no hem actualitzat la normativa de senyalització d'obres en carretera.
Estic d'acord en que impulsem totes les mesures necessàries per reduir les morts a les carreteres però cal, urgentment, que l'administració s'apliqui el cuento, faci autoanàlisi i es posi mans a la feina a millorar aquells aspectes que li són propis i que també tenen a veure amb les morts a les carreteres.
Són els que van més endarrerits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada