12 de gener 2009

Vergonyosa informació sobre les nevades

Ja hi tornem a ser. Crec que el primer que haig de fer es desitjar-vos bon any, i el segon justificar l'empobriment de posts. Bé, ha estat una qüestió d'excés de treball que ja ha finalitzat. Per tant tornem, altre cop a la carretera. Tinc una pila de coses per explicar-vos però d'entre totes elles, i per anar resumint els dies d'absència, em quedo amb la que vaig viure la tarda del dia de Sant Esteve.

Si recordeu, va ser l dia de la primera nevada a Catalunya. Jo aquell dia vaig treballar tot el matí. Directe de 7 del matí a 2 de la tarda. Recordo amb claredat meridiana com des de la ràdio ens vam passar les 7 hores trucant al servei d'emergències de Catalunya intentant recopilar dades sobre l'arribada de les nevades que mantenien activat el pla neucat. Recordo com 3 cops cada hora intentàvem contactar amb emergències i amb el servei Català de Trànsit per oferir informació als nostres oients. No hi va haver manera. No treballaven. Finalment als vols de les 12 vaig decidir trucar al Servicio Nacional de Meteorología, a Madrid, on no era festa i des d'allà ens van fer una aproximació a la realitat meteorològica catalana.

Quina va ser la meva sorpresa quan el dia 26, havent dinat, veig sortir el Conseller Saura per televisió recomanant als catalans que no surtin a les carreteres i recomanant-los escoltar els mitjans de comunicació per mantenir-se informats. Oh sorpresa!!! I qui informa als mitjans de comunicació? El que va passar desprès ho coneixem tots. Carreteres col·lapsades, cotxes atrapats, màquines de sal que no podien arribar al lloc del gel i un desgavell infraestructural important.

És molt graciós veure com els Consellers incompetents s'aprofiten dels dies de pocs mitjans camuflant la seva inutilitat en la ignorància dels ciutadans. El dia de Sant Esteve al matí no hi havia ningú al servei d'emergències de Catalunya que informes als mitjans. El dia de Sant Esteve, ja se sabia que nevaria i ningú va preveure que caldria prendre mesures extraordinàries. El dia de Sant Esteve a aquest país no va passar res mes greu perquè tots érem a casa menjant canalons i celebrant els torrons i sortir per la tele recomanant seguir un servei que saps que no estas donant és tenir molta barra.

L'únic consol que em queda es veure com van aprendre i amb les nevades del dia de reis no van cometre els mateixos errors. El dia 6 des d'emergències si ens van respondre. Aveure que dura l'eficiència.