19 de gener 2009

Un milió d'Euros en uns mitjans que no veu ningú

El milió d'euros invertit per l'Ajuntament de Mataró a Mataró Audiovisual durant l'any 2008 no han servit per situar els mitjans de comunicació públics en la llista dels mes seguits.

Dos anys i mig desprès de la inauguració de Mataró Ràdio aquesta ni apareix en la llista dels mitjans utilitzats pels ciutadans per saber el que passa a la ciutat. Segons una enquesta elaborada pel propi ajuntament els més seguits són la web privada Capgrós (38,6), el canal privat de televisió Televisió de Mataró (29,6%), la revista Tot Mataró (27,6%), el butlletí municipal de Mataró (20,9%), El Punt (9,3%) i la web de l'ajuntament (5%). La Ràdio no apareix en aquest rànquing.

Un cas similar és el del canàl públic de televisió TdT MaresmeDigital TV. Un 42% dels enquestats afirmen no conèixer la seva existència, el 39,8% el conéix pero mai l'ha vist i només un 18% l'ha vist alguna vegada. Els Canals de televisió més vistos a la capital del Maresme són TV3 (48,5%) Antena 3 (25,8%) i Tele 5 (25%).

El pressupost de Mataró Audiovisual per aquest passat 2008 va ser de 1.059.856,54€. A més cada cop és més llarga la llista d'ajuntaments que han decidit retirar-se del projecte. El darrer ha estat Canet de Mar. Però no és l'únic. Desprès que Argentona s'hagi mantingut sense pagar ni un euro, ara és Premià de Dalt qui vol en baixar del carro.


Tot aquest desfici ja l'avançada en un apunt de blog l'any 2006. Feu-li una lectura si us interessa: